Internet

Bez reklamy svou firmu na internetu neproslavíte

Nechali jste si udělat překrásný web za spoustu peněz, ale žádné nové zákazníky vám nepřivádí? Pak jste nejspíš zapomněli na to nejdůležitější – o svém webu musíte lidem říct, potřebujete je tam pozvat. Perfektně na tohle funguje PPC reklama.

Co je to PPC?

PPC reklamu určitě znáte, i když možná nevíte, že se tak jmenuje. Kdykoliv něco vyhledáváte na Googlu nebo Seznamu, vyhledávače vám sice vrátí to, co naleznou, ale úplně nahoře vám vždy naservírují odkazy na stránky firem, které si zaplatily PPC reklamu. Reklamy se vždy zobrazují u tematických vyhledávání, proto jsou lidem často opravdu nápomocné a firmě tak přivedou zákazníky.

Zkratka PPC znamená pay per click. Jak tedy vyplývá z názvu, u tohoto druhu reklamy platíte pouze za každého přivedeného zákazníka, který na reklamu klikne, nikoliv za všechny, kteří ji vidí. Díky tomu se jedná o velmi výhodný model.

Jak se reklama zařídí?

Průměrně zdatný počítačový uživatel to zvládne sám, ale… Google i Seznam mají své systémy pro PPC reklamu. Ten od Googlu se jmenuje AdWords, Seznam má Sklik. Jsou docela intuitivní a ovládat je není složité, přesto je lepší se s PPC reklamou obrátit na odborníky. Nastavení je totiž klíčové.

Při nastavování PPC reklamy je potřeba nejen nastavit analytické nástroje, abyste vůbec mohli měřit, jak vám kampaň funguje, ale také důkladně vybrat klíčová slova, na něž budete ve vyhledávání cílit. V úvahu se správně bere cena, hledanost i konkurence. Pak je nezbytné vytvořit inzerát, který lidi zaujme a přinutí je kliknout. Po spuštění se kampaň musí kontrolovat, k čemuž jste si ostatně v prvním kroku nastavili analytické nástroje. Pokud inzeráty přivádí málo zákazníků, něco je špatně a je potřeba vše promyslet znovu a začít jinak.

Je vhodné se do toho pouštět na vlastní pěst?

Jestliže se v PPC vyznáte, proč ne? Pro většinu lidí bohužel výrazy jako klíčová slova, kampaň a analýza zní příliš děsivě. V takovém případě je lepší nechat věc na odbornících. Kampaně odborníků mají zpravidla mnohonásobně větší úspěch, než když se do nich pustí laik, který si myslí, že na tom nic není. Vhodné je zvolit firmu, která se zabývá čistě jen PPC a reklamami, nikoliv webdesignová studia, která provedou vše od návrhu po SEO webu. Takovým odborníkem na PPC je například společnost PPCprofits.cz, na jejímž webu si můžete prohlédnout případové studie, jaký rozdíl je mezi správou kampaní profesionálem a laikem.

Bez reklamy svou firmu na internetu neproslavíte
Ohodnoťte článek

Zanechat odpověď