Internet

Jak zvýšit návštěvnost webu bez špinavých triků?

Co si budeme povídat, více uživatelů přivedených na web znamená prostě a jednoduše vyšší zisk. Ať už máte blog, který vydělává na reklamách či affiliate programech, nebo třeba e-shop, lidé znamenají peníze. Jenže konkurence ve webovém světě je veliká. Jak tedy uživatele přimět, aby mířili zrovna na váš web?

Aspektů, na něž je vhodné se zaměřit, je několik. Některé z nich zvládne i laik, na jiné je lepší najmout si odborníky. Pojďme se podívat podrobněji na tři základní prvky, které vám přivedou více uživatelů.

1. Publikujte kvalitní obsah (prodávejte zajímavé zboží)

Chcete přitáhnout lidi? Pak jim musíte nabídnout něco, co je bude zajímat, co nikdo jiný nemá. V případě blogu se jedná o unikátní obsah, u e-shopu o kvalitní a neokoukaný sortiment.

Nejvíce zaujmete originalitou

Jak vypadá kvalitní obsah? Hodně záleží na tom, jaké je vaše publikum. Potřebujete vědět, co je zajímá (jestliže ještě moc fanoušků nemáte, prostě si určete sami, jakým směrem se hodláte pohybovat). Určitě by to neměly být texty/myšlenky ukradené a přepsané od někoho jiného. Snažte se psát o věcech, o nichž na internetu není moc zmínek. Budete mít nízkou konkurenci, čehož se ostatně využívá i při SEO (ale o tom až později).

Provozujete-li e-shop, je pochopitelné, že najednou nemůžete změnit prodávané produkty. Pokuste se k nim tedy nabízet něco, co jiní nemají – dárky, dopravu zdarma, … Samozřejmě pozor, aby to pro vás nebylo příliš finančně nevýhodné. Případně si zkuste zákazníky získat něčím jiným. Veďte zajímavý blog, zaujměte svou identitou (typickým příkladem e-shopu, jemuž se na českém trhu přesně tohle daří, je Zoot.cz).

2. Nepodceňujte sociální sítě

Tohle je zrovna jedna z věcí, jež zvládnete i bez odborníků. Jistě máte osobní profil aspoň na nějaké sociální síti, takže založit ten firemní dokážete také. O něco těžší už je naplňovat jej obsahem.

Publikujte pravidelně

Můžete zde sdílet své články, ukazovat nové produkty apod. Je těžké poskytovat radu obecně, protože hodně záleží na oboru, jemuž se věnujete. Každopádně pamatujte, že uživatele sociálních sítí více zaujmete obrázkem či videem než pouhým textem. Zkuste vytvářet různé grafické materiály, například s online nástrojem Canva.com to zvládne opravdu každý.

A když už na sociální síti budete, hlavně buďte aktivní. Nechoďte na firemní profil jednou za týden, reagujte na komentáře i zprávy uživatelů.

3. Buďte na internetu vidět

Lehko se řekne, ale hůře udělá? Ano, tohle je skutečně ta nejtěžší část, na niž zřejmě sami nestačíte. Pojem SEO je sice známý kdekomu, jenže málokdo se doopravdy vyzná v tom, co se vlastně vyhledávačům líbí a jaké praktiky naopak penalizují.

Optimalizace pro vyhledávače se trochu mísí s prvním bodem, protože jedním ze základních principů je dobrý obsah obohacený o klíčová slova. Ta vyhledávač přesvědčí, že právě vaše stránky si zaslouží být zobrazovány na předních pozicích, protože lidem nabídnou odpovědi, jež hledají.

Pomáhají také hodnotné odkazy z jiných webů či rychlost načítání. Postup je ovšem vždy potřeba zvážit vzhledem ke konkrétnímu webu. SEO by rozhodně nemělo probíhat vždy stejně. U kvalitní firmy bude nejdříve provedena SEO analýza. Zhodnotí se, co je dobře a co naopak špatně, vyhodnotí se klíčová slova a může se začít.

SEO má dlouhodobý efekt

Všechny majitelé webů u SEO nejdříve zajímá, za jak dlouho budou moci pozorovat nějaký efekt a kolik je to bude stát. Na obě tyto otázky se nedá jednoznačně odpovědět. Výsledky se dostaví zhruba po třech měsících, rozhodně ne za týden. SEO je běh na dlouhou trať, zároveň má ale dlouhodobý efekt (je-li provedené správně). Cena se odvíjí od oboru webu, velikosti, historie, konkurence klíčových slov a dalších faktorů.

Jedno zůstává jisté. Investice do přivedení více návštěvníků se určitě vrátí. Kdo se bude bát pustit korunu, ten se nejspíš výrazného navýšení zisku nedočká. Zákazníci totiž zamíří na web konkurence, která neváhala a zajistila si pořádný online marketing. Nechcete, aby to skončilo takhle? Nechte si zdarma zpracovat analýzu vašeho webu u Topranker.cz a pak se uvidí.

5/5 - (2 votes)

Zanechat odpověď